Rabu, 22 Februari 2012

~ringkasnye~

~semalam ak g mkn steamboat dgn clasmates yg amat2 ak syg sumanya n lecturer pj ku
~pas2 g jln2 kt pjaya
~serius best
~terasa single jap.. haha
~td g klinik bola sepak  yg di ajar oleh incik2 n cik2 dari usa..
~lg la giler best..
~lusa ak nk p umah akak ak...
~SO..KAT SNA JE LA AK TAIP PNJG2 N DETAIL2..
(tmasuk pic)...hehe
c u again

p/s : pemalasnye, sape la tuan pnye blog ni kan.. haha

Ahad, 19 Februari 2012

Terima Kasih Ya Allah...

Ya Allah, ak terasa terlalu byk dosa yang ak lakukan dalam hidup ku, terasa malu utk ak meluahkan kata2 cinta ku kepada-Mu Ya Allah. Ya Allah terima kasih kerana menganugerahkan kepada ku rakan-rakan yang sentiasa membimbingku kearah jalan kebaikan. Terima kasih Ya Allah,Kini terasa tenang hidup ku d kelilingi rakan2 yang mentaati Allah, ingin ak mencontohi mereka.


Ya Allah, terima kasih atas kekuatan dan keyakinan yang kau berikan kepada ku untuk mendirikan masjid di usia yang muda. Ya Allah, terima kasih kerana mempermudahkan urusan ak dalam perkara ini. Ya Allah, kuatkan semangat ku menghadapi tohmahan serta sangkaan buruk mereka2 yang tidak menyukai keputusan ku. Ya Allah, kuatkan semangat ak untuk berdikari, tanpa mengharapkan orang lain. Ya Allah, ak hanya mengharapkan-Mu dalam setiap perbuatan ku. Ya Allah, ak pasti keputusan ku ini yang terbaik, kerana keputusan ini hasil bimbingan -Mu. Terima kasih Pencipta ku kerana Kau telah menetapkan hati ku. Terima kasih Pencipta ku kerana Kau langsung tidak pernah meninggalkan ak keseorangan. Ya Allah, bantulah ak menjaga hubungan ini, Ya Allah, jauhkan kami dari perbuatan2 yang haram untuk pasangan yang belum bernikah. Ya Allah, kuatkan iman kami, semoga kami berjaya menempuhi tempoh pertunangan ini dengan sabar dan berjaya.Ya Allah, bantu lah ak menepis godaan2 syaitan.

Ya Allah, selepas bergelar isteri, ak berharap semoga hidup ak akan menjadi lebih fokus kepada ibadah terhadap-Mu dan juga pelajaran ku untuk kerjaya masa hadapan ku di dunia ini. Ya Allah, jangan pernah tglkan ak keseorangan, kerana ak sentiasa memerlukan bimbingan-Mu... terima kasih juga kerana menemukan ak dengan Muhammad Rizuan bin Abu Hassan, semoga dia bakal menjadi suami ku yang boleh membimbingku agar sentiasa dijalan-Mu...

~Kalimah Cinta~

Pepohon cintaku kian merimbun 
Semakin dicantas makin bertunas 
Tidak mampu mendustai hatiku 
Rasa cinta fitrah manusia 


Siapalah aku menolak cinta 
Yang hadir di jiwa tanpa dipaksa 
Hidup ini tidak akan sempurna 
Tanpa cinta dari Tuhan Yang Esa 


Adam Hawa bercinta di Syurga 
Angkara iblis terpisah menderita 
Kerana cinta mereka setia 
Bertemu di dunia 


Dengan cinta kenal Pencipta 
Dengan cinta kenal RasulNya 
Kerana cinta kenal saudara 
Bahagia keluarga 
Oh indahnya cinta


Hidup tanpa cinta 
Sengsaralah jiwa 
Sengketa dan dusta 
yang merajai jiwa 


Di batasan cinta syariat terjaga 
Tanpa keraguan tanpa kesangsian 


Betapa sucinya kasihMu Tuhan 
Betapa agungnya kebesaranMu 
Diri ini mengharapkan cintaMu 
Kekalkanlah rasa kehambaan ku


(in-team)

Sabtu, 18 Februari 2012

LePaS GeRaM!

wow! tgk tjk tuh.. ish3.. lepas geram kt sapa la plak kan cik cabilla nieh kan...
sbenarnya..sbenarnya.sbenarnya... ak geram kt blog..
hehe.. ak analisis punya analisis knapa la ak nih malas sgt nk update blog skrg ni kan...
erm myb sbb layout... myb sbb ak da bosan tgk benda yg sama kan...
so klu ak sendiri da bosan, cmna lak ngn org yg baca, kompom lg bosan.. haha

so ak pon melepaskan geram ak dengan cara mengorek2 segala cara nk bg comey blog nieh...
hehe.. thanks 2... ==>  http://tutorialuntukblog.blogspot.com
sbb kt c2 la ak rujuk utk edit2 blog ak...

so hasilnya? hmm hasilnya arie nieh ja klu org perasan la..
dah 3 post ak post..
xpenah lg ak post 3 post dalam masa shari tau.. hebat x??? :p

pe ek perubahan yang ak wat...
1) of cos la ak punya layout, kali ni guna yg ringan sket.

2) ak wat link warna warni.. cmna tuh? ha.. try letak cursor kt link blog tutorial kt ats tgk.. 
jgn klik..ltk je cursor kt c2..ha kiut kan?
(walaupun org len da wat lama, ttap nk mnunjuk jgk.. sila jgn benci saya..:) )

3)tuka lagu, bkn da x mnt taylor swift, 4 ever mnt dya.. hehe cuma nk dgr lagu len lak..
so ak amek la lg adele, set fire to the rain.
tp lgu nieh xdak kena mngena ngn yg idup atau pon x idup taw.. hehe

4)pas2 ak wat signature, dlu ak penah wat dh, tp sbb ssh sgtkan.. ak skt ati, ak tgl cmtu je..
tp mlm nieh kuatkan semangat jgk, yarghh!
akhirnya berjaya jgk...
mula2 ak letak signature cik cabilla, tp bla mmikirkan dah nk tukar status jdk puan..
ark! 'puan sal'.. uwekks.. haha
so ak x jdk la letak cik, nnt jdk 1 keja lak kena tuka lg sekali kan...

5) tajuk kt 'tab' atas pon da bgerak2.. comey kan? ^_^ (cik cabilla.. dah lama org wat da la..) (>_<)

6) mmndgkan shoutmix da xleh guna pcuma.. ak wat yg baru.. fibox lak..
sesapa yg nak leh amek kat link nieh
http://www.fibox.ws
caranya cam besa, kena daftar sket.. ala bape minit je.. then ltk la codenya
kt blog anda cm biasa..
(bg petua cm hebat sgt.. ish3 (-_-) )

6) hah lupa lak, lg 1, dah xleh right click.. yg ni pon da bkurun sejak zaman batu lg org wat
tp tlg la trima... sy mmg out of date sket.. haha

take care all..

p/s : maseh tpikir pasal nnt jdk 'puan'.. ahaks.. mst tmimpi2 japg..(sempat ke nk mimpi dah 1.18am dah...)


Jumaat, 17 Februari 2012

utk awk...

Kita hidup memiliki dua pilihan iaitu Memilih atau Dipilih ...
Jika kita memilih ... pilihlah yang terbaik buat kita ...
Dan jika dipilih maka jadilah yang terbaik buatnya ...
Dan jangan pernah melihat seseorang dari fizikalnya ...
Kerana suatu saat fizikal itu pasti akan berubah seiring berjalannya waktu....tapi lihatlah seseorang itu dari hati dan sifatnya..

~ jadual yg sangat pack~

assalamualaikum wbt..
lama ak mnyepikan dr.. huhu
mls nk taip la.. mcm2 idea ada tp sgt2 mls..
bkn pe yg malas tuh, letih sgt sbb jadual ak sem nieh mmg pack sgt2...

sem ni :
-bola sepak
-gimnastik
-bola jaring
-pendidikan luar

ok, tuh suma subjek ak utk pj sem nieh..
letih sgt... paling penat rabu n khamis...
abes 5.30 ptg..
blk tido x sedar diri.. abes time bla la kan ak nk update blog...

sem yg penat tp best...
lect bru sgt2 baik.. en nazri n en kudin
even ak ssh nk dpt gimnas, tp ak selesa blaja.
arap2 dpt kuasai secepat mgkin. insyaAllah

sem ni gak ak beli boot bola n sport shoes bru.. boot bola pertama lam idup ak..hehe
sport shoes lak, just like what i always dream..
biru yg sgt2 ak suka.. hehe
gamba? erm... nnt la.. mls nk snap.. :)

bln 3 nieh ct sem.. tp my tunang xleh amek ct..cm besa la..
asyk jumpa 3 atau 4 atau 5 bln skali.
tp ok je.. dah biasa.. x sasau pon sorg2.. hehe
zaman tknologi kan, ada enpon ada tenet.
semoga setia bersama2 menjaga cinta ini...
(jiwang nk mampuihh.. haha)