Khamis, 16 September 2010

warisan wanita terakhir.....










Bila kita dalam salam perpisahan
Namun aku tetap bersamamu
Ku rasa bagai satu sentuhan
Dalam mimpi ku terbayang wajahmu

Dalam dirimu penuh kelembutan
Semakin hari namun semakin rindu
Tapak tanganmu akan ku genggam
Akan ku sentuh ketika sayu

Untukmu akan ku semaikan
Cinta yang sejati tiada bandingan
Dalam kerinduan ku sendiri
Dalam kesyahduan kita hadapi

( korus )
Warisan wanita terakhir
Jiwa raga ku serah
Kau ingin milik segalanya
Di mana kasihmu tiada kau memberi
Apa yang ku perlu hanya kau dapat memberi
Hanya satu yang ku pinta kasih
Kau warisan wanita yang terakhir

Dalam dirimu penuh kelembutan
Semakin hari namun semakin rindu
Tapak tanganmu akan ku genggam
Akan ku sentuh ketika sayu

Untukmu akan ku semaikan
Cinta yang sejati tiada bandingan
Dalam kerinduan ku sendiri
Dalam kesyahduan kita hadapi

( korus )
Warisan wanita terakhir
Jiwa raga ku serah
Kau ingin milik segalanya
Di mana kasihmu tiada kau memberi
Apa yang ku perlu hanya kau dapat memberi
Hanya satu yang ku pinta kasih
Kau warisan wanita yang terakhir

Hati sucimu ingin ku miliki
Hanya satu yang ku pinta... Kasih... 
Kau warisan wanita yang terakhir

Kau warisan wanita... Yang terakhir...

Rabu, 15 September 2010

selamat hari raya

di kesempatan nieh..ak nk ucapkan selamat arie raya wat sume...
specially my family n frenz... ak syg korg suma sgt2...

pepon raya2 nieh klu bleh jgn terlupa hepi smpai melupakan-Nya...
heheh sbb sll kan org raya2 nieh mst bz sgt...smpai nk pgg Quran pon xsempat...
arap2 kita bkn d klgn tuh ek...hihi

skema lak ak nieh...tp bkn pe... ajl maut d tgn thn...
tringat ak nk sebut pasal Datuk Sosilawati n 3 yg lain tuh...
tbe2 je kan...kita pon x sgka pgakhiran hyt dia tuh mcm tuh kan...
pe pon... takziah kpd family suma 4org tuh...
cara kematian yg amat sedih... xdpt ak bygkan mcm mna perasaan diorg masa tggu giliran sorg demi sorg d bunuh...
dah la dibunuh... dibakar lagi...
pe prasaan family diorg bila org trsyg mnggal tp jenazah xada depan mata...
kejam2... 2 yg mmpu ak simpulkan dgn cara kematian diorg...
tp bg ak kematian diorg juga ada hikmahnya...
klu x kerana pembunuhan diorg...myb kes nieh xkan trbongkar dan mgsa2 pembunuh kejam tuh akan brtmbh tnpa d sedari....

xlupa jugak...tahniahlah pada2 encik2 polis Malaysia...
trnyata anda suma hebat dan komited dlm mnjlnkan tugas...
smoga kcermerlangan brterusan....
dan semoga suma pelaku tuh akan dpt balasan setimpal ats tindakan kejam diorg tuh...

Ya Allah Kau ampunkanlah dosa mgsa2 bnh trsebut.... tempatkan mereka d klgn org yg beriman...

yg penting kita kena igt... ajal maut bukan urusan manusia...
hakikatnya setiap manusia akan menghadapi kematian...termasuk ak n korg suma...caranya je yg kita xtahu...
 ttpi berdoa lah smga kematian kita dlm keadaan yg sewajarnya... Insyallah....


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI... MAAF ZAHIR BATIN.....

Jumaat, 3 September 2010

pasal cincin n kuku.... (sori skrg byk copy je...ak kekeringan idea la...tggu hati ak tenang sket dlu...Insyallah... :-> )

Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je.. 

sunnah nabi jarang nak ikut .. 

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!! ..oppss khinzir lembut sikit , jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut..... potonglah kuku anda. 

The Truth 

Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak. 

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau pun degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala. 

Percayalah. 

Untuk yang bujang beringat lah. Kalau hendak cari pasangan dan mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah. 

Additional info 

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Ini tak termasuk korek taik hidung, telinga dan sewaktu dengannya.. 

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari 

1] jari manis 2] jari kelingking (anak jari) 


dan jangan memakai pada jari 1] jari tengah 2] jari telunjuk 

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s. 

Perhatian 

Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan. 

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan jugasaudara- mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala. 

DAH ABIS BACA TU SHARE LAH PD KEKAWAN YG MUNGKIN ADA YANG BELUM TAHU PUN DAPAT PAHALA GAK